FEM Matemàtiques 2013



Els dos grups d'alumnes de l'institut participants en el concurs FEM Matemàtiques 2013, un de 1r i un altre de 2n, s'han classificat per a la següent fase.

La primera fase s'ha realitzat al nostre centre. La segona fase es farà en un institut de Rubí dissabte dia 13 d'abril. La fase final se celebrarà a Lloret.


ALUMNAT PARTICIPANTS Institut Vinyes Velles
Alumnes 1r ESO: Toni Aguilar Vázquez, Natàlia Vázquez González, Núria Ventura Piñero.
Alumnes 2n ESO: Ferran Castilla Salas, Marina Guardeño Ortiz, Lorena Rodríguez Escobar, Nieves Sánchez Soriano.

QUÈ ÉS EL FEM MATEMÀTIQUES?

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l'alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l'ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d'una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d'uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.
Es tracta d'una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d'Educació. Està dirigida a tots els alumnes de sisè de Primària i primer i segon d'ESO dels centres escolars de Catalunya. S'organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.
  • Primera fase (es fa als centres)
  • Segona fase (es realitza de manera independent en cada una de les 4 associacions que forma part de la FEEMCAT: APMCM, ADEMGI, APaMMs, ABEAM)
  • Tercera fase o fase final (s'estructura com una jornada matemàtica amb un component lúdic)
OBJECTIUS DEL FEM MATEMÀTIQUES
Amb aquesta activitat es proposa
  • Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l'elaboració d'informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l'entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d'aquesta disciplina.


Entrades populars d'aquest blog

UN PINGÜÍ DAMUNT DEL TELEVISOR

El poblat del Neolític Çatal Hüyük