Portafolis de Lectura
El nostre institut és un dels 9 (29 entre centres de primària i secundària) que participa durant el curs 2012-2013 en el projecte pilot Portafolis de Lectura que el Departament d'Ensenyament impulsa per millorar i potenciar la lectura.
Des de fa molts anys l'Institut Vinyes Velles promou activitats per al foment de la lectura. Cal destacar, especialment, la progressiva incorporació d'una hora setmanal de lectura -Club de Lectura- en els últims tres cursos (del 2010-2011 al 2012-2013) per a l'alumnat de 1r, 2n i 3r d'ESO, franja que es destina a la lectura lliure pel gust de llegir.
A més de les activitats adreçades als nois i a les noies de l'institut, el professorat del Vinyes, tant vinculat a matèries de llengua (castellana, catalana i anglesa) com vinculat a altres matèries (matemàtiques, ciències socials i experimentals...) ha participat i participa en diversos seminaris i tallers destinats a rebre una formació específica per orientar l'alumnat en la millora i la promoció de la lectura per tal d'aconseguir que la lectura s'incorpori en el procés d'aprenentatge i aconseguir una millora del rendiment escolar i alhora promoure el plaer de llegir.
Des de fa molts anys l'Institut Vinyes Velles promou activitats per al foment de la lectura. Cal destacar, especialment, la progressiva incorporació d'una hora setmanal de lectura -Club de Lectura- en els últims tres cursos (del 2010-2011 al 2012-2013) per a l'alumnat de 1r, 2n i 3r d'ESO, franja que es destina a la lectura lliure pel gust de llegir.
A més de les activitats adreçades als nois i a les noies de l'institut, el professorat del Vinyes, tant vinculat a matèries de llengua (castellana, catalana i anglesa) com vinculat a altres matèries (matemàtiques, ciències socials i experimentals...) ha participat i participa en diversos seminaris i tallers destinats a rebre una formació específica per orientar l'alumnat en la millora i la promoció de la lectura per tal d'aconseguir que la lectura s'incorpori en el procés d'aprenentatge i aconseguir una millora del rendiment escolar i alhora promoure el plaer de llegir.